Grandstream GDS37 Diyafon / İnterkom Nasıl Yapılandırılır

GDS3705 ve GDS3710 için geçerlidir

Grandstream GDS37xx Series supported by 3CX

Grandstream GDS37 Kapı Telefonları / İnterkomlar Hakkında

Grandstream GDS37 serisi, Tesis Erişim Sistemleri için özel olarak tasarlanmıştır. Bu modeller her türlü fiziksel binanın erişim kontrolü, görüntülü/sesli interkom ve güvenlik ihtiyaçları için eksiksiz bir çözüm sunar.

  • GDS3710: GDS3710, çeşitli büyüklükteki binalar için tesis erişim yönetimi ve güvenlik izleme sağlayan bir IP Görüntülü Kapı Sistemidir. Aynı zamanda yüksek çözünürlüklü bir IP güvenlik kamerası ve IP interkom olarak da işlev görür. Güvenli anahtarsız giriş için yerleşik bir RFID çip okuyucuya, interkom işlevini desteklemek için yerleşik bir mikrofona ve hoparlöre, duvardan duvara kapsama alanı için 180 derecelik video görüntüleme açısına ve daha fazlasına sahiptir.
  • GDS3705: GDS3705, çeşitli ayarlarda kullanılabilen, yalnızca sesli bir tesis erişimi ve güvenlik izleme cihazıdır. Bu sesli kapı sistemi, güvenli anahtarsız veya anahtar erişimi için yerleşik bir RFID çip okuyucu ve tuş takımı, çift mikrofon, interkom yetenekleri sağlamak için üstün AEC'ye sahip bir HD hoparlör ve IP telefonlara SIP çağrıları desteği içerir.

Adım 1: Grandstream GDS kapı telefonu modelini ve MAC adresini belirleme

Doğru telefon modeli için adımları uyguladığınızdan emin olun. Modeli ve MAC adresini telefonun arkasındaki etikette bulabilirsiniz. MAC adresini not alın, yapılandırma için buna ihtiyacınız olacak.

Adım 2: Grandstream IP Kapı Telefonunu Fabrika Ayarlarına Sıfırlama

Factory Reset a Grandstream GDS37xxYazılım Sıfırlama

GDS cihazınızın Web kullanıcı arayüzüne erişirseniz, cihazı aşağıdaki şekilde Fabrika Varsayılan ayarlarına sıfırlayabilirsiniz:

  1. Tarayıcınıza cihazın IP'sini girerek Web kullanıcı arayüzünde oturum açın.
  2. Cihazın kimlik bilgilerini girin (varsayılan kullanıcı adı "admin"dir ve benzersiz şifre, fabrikadan bir etiket olarak cihazla gelmiştir)
  3. "Maintenance” → Reboot & Reset seçeneğine gidin
  4. Sıfırla açılır menüsünde Clear All Data seçin ve Reset düğmesine basın
  5. Cihaz yeniden başlatıldığında Fabrika Varsayılanı durumunda olacaktır.

Donanım Sıfırlama

Cihazın Web Kullanıcı Arayüzüne erişemiyorsanız ve cihazı Fabrika Varsayılanlarına sıfırlamanız gerekiyorsa aşağıdakileri yapabilirsiniz:

Hardware Reset a Grandstream GDS37xxHardware Reset a Grandstream GDS37xx

  1. Cihazınızla birlikte gönderilen Wiegand kablosunu bulun. Cihazın içinde sıfırlama düğmesi bulunmadığından kapı telefonunuzla birlikte verilen Wiegand kablosuna ihtiyacınız olacaktır.
  2. Kapı telefonunu KAPATIN.
  3. Wiegand kablosunun renkli kablolarını aşağıdaki gibi bağlayın:
  • BEYAZ ve KAHVE kablo birlikte
  • YEŞİL ve TURUNCU kablo birlikte
  • Diğer tüm kablolar bağlanmadan bırakılmalıdır
  1. Kısa devreyi önlemek için tüm kabloları yalıtın.
  2. Weigand kablosunu cihazın arkasına bağlayın ve açın.
  3. LED aydınlatma yanıp sönmeye başladığında aşağıdaki tuş kombinasyonunu girin: ‘*’ ‘0’ ‘#’
  4. Doğru tuş dizisi girilirse uzun bir ton çalınacaktır.
  5. Fabrika Sıfırlama işleminin tamamlanması için 4-5 dakika bekleyin.
  6. Cihazı tekrar KAPATIN ve Weigand kablosunu çıkarın.
  7. Cihazı tekrar açın.
  8. İşlemin başarılı olup olmadığını kontrol etmek için varsayılan kullanıcı adı olan "admin”i kullanarak cihazın Web kullanıcı arayüzünde oturum açmayı deneyin. Varsayılan şifre, cihazın arkasındaki etikette bulunur.

Not: Adım #6 sırasında yanlış sıralama girilirse, süreçte bir hata olduğunu belirten 3 kısa bip sesi duyacaksınız

Adım 3: Yönetici Konsoluna giriş yapın

  1. 3CX Web İstemcinizde oturum açın ve “Yönetici”ye gidin.
  2. Telefon eklemek istediğiniz “Kullanıcı”yı seçin ve “IP Telefonu” sekmesine gidin.
  3. “Telefon yapılandır”a tıklayın.

Adım 4: Grandstream GDS Kapı Telefonunu / İnterkomu provizyon ile yapılandırın

3CX'in bulutta olup olmadığını bilmeniz gerekir. 3CX tarafından barındırılan 3CX'iniz varsa veya 3CX FREE veya 3CX SMB'niz varsa, 3CX'iniz buluttadır.

3CX bulutta

Ağınızda en az bir yönlendirici telefonun veya yapılandırılmış bir SBC'nin olması gerekir. Yönlendirici telefonların listesine buradan bakın veya SBC nasıl kurulur hakkında kılavuzu okuyun.

  1. Açılır menüden Grandstream kapı telefonu cihazınızı seçin.
  2. Telefonun MAC adresini tire veya iki nokta olmadan girin ve "Telefon ekle"ye tıklayın.
  3. SBC veya yönlendirici telefonunuzu belirtin.
  4. Telefonu 14 gün içinde ağa bağlayın.
  5. Zaten bağlıysa yeniden başlatın.
  6. Telefon otomatik olarak yapılandırılacaktır.

3CX işletme içinde

  1. Telefonunuzun nerede bulunacağını seçin.
  1. Ofis dışında (Uzaktan)
  2. Ofiste (Yerel)
  1. Açılır menüden Grandstream kapı telefonu cihazınızı seçin.
  2. Telefonun MAC adresini tire veya iki nokta olmadan girin ve "Telefon ekle"ye tıklayın.
  3. “Ofis dışında” seçeneğini seçtiyseniz yönlendirici telefonu veya SBC'yi belirtin.
  4. Telefonu 14 gün içinde ağa bağlayın. Zaten bağlıysa yeniden başlatın.
  5. Telefon otomatik olarak yapılandırılacaktır.

Ayrıca bakınız

Son güncelleme
Bu belge en son 3 Ağustos 2023'te güncellendi
https://www.3cx.com.tr/ip-telefonlar/grandstream-kapi-telefonlari/