WhatsApp'ı Yapılandırma

Nasıl çalışır

WhatsApp entegrasyonu temsilcilerinizin WhatsApp mesajlarına doğrudan 3CX'ten yanıt vermesini sağlar. WhatsApp mesajlarıcanlı sohbet, SMS ve Facebook mesajlarıyla aynı sohbet paneline iletilerek birden fazla kanala kolayca ve aynı ekiple yanıt vermenizi sağlar.

Adım 1: Gereksinimleri Kontrol Edin

  • Telefon numarası eklenmiş bir WhatsApp Business Platform hesabınızın olması gerekir. Bu numara, ister sanal ortamda ister bir cihazda olsun, mevcut herhangi bir WhatsApp hesabına kayıtlı olmamalıdır. WhatsApp'ta önceden ayarlanmış bir numarayı kullanmak istiyorsanız öncelikle hesabı silmeniz gerekir. Daha fazlasını Buradan okuyun.
  • WhatsApp entegrasyonu yalnızca gelen mesajları yanıtlamaya yöneliktir. Bir WhatsApp kullanıcısıyla görüşme başlatamazsınız. WhatsApp kullanıcısının öncelikle size mesaj göndermesi gerekmektedir. Daha sonra mesaja cevap vermek için 24 saatiniz olacak.

Adım 3: Bir WhatsApp uygulaması oluşturun

  1. https://developers.facebook.com adresine gidin ve sağ üstteki Log Ine basın
  2. ‘My Apps’e gidin, Create App"e tıklayın, "Otherı seçin ve Nexte tıklayın.
  3. Uygulama türü için "Business”ı seçin ve ardından Nexti tıklayın.
  4. Uygulamanıza bir isim verin ve işletme hesabınızı seçmek için açılır listeyi kullanın. "Create app”a tıklayın.
  5. Şifrenizi tekrar girin ve Submite tıklayın.
  6. Bir sonraki ekranda uygulamanıza ürün ekleyebilirsiniz. WhatsApp’a ilerleyin ve Set upa tıklayın.
  7. “Welcome to the WhatsApp Business Platform” bölümünde "Start Using the API” seçeneğini tıklayın.

Setting Up Your WhatsApp application Choose Your Phone Number

  1. Mesaj göndermek ve almak için kullanacağınız doğru telefon numarasını seçmek için açılır menüyü kullanın. 'Phone number ID'yi kopyalayın ve daha sonraki bir aşama için kaydedin.

Adım 3: Yönetici rolünü ayarlayın

Setting Up Admin Role in Meta

  1. Sol üst taraftaki menü simgesine tıklayın ve Business settingsi seçin.
  2. "Users” > System Users ve Adde tıklayın. Ayrımcılık yapmama politikasını kabul edin ve Donea tıklayın.
  3. Bir sistem kullanıcı adı belirleyin, örneğin '3CX' ve kullanıcı rolünü "Admin” olarak ayarlayın.

Manage Permissions: Assigning Asset Access and Roles

  1. "Add Assets”e tıklayın. Açılan kutuda Apps > “Choose your App” seçeneğini seçin ve Manage app" seçeneğini etkinleştirin. "Save Changee tıklayın.
  2. Soldaki menüde Accounts > WhatsApp accountsa gidin, WhatsApp Business hesabınızı seçin ve Add peoplea tıklayın.

Setting Access: Configuring WhatsApp Account Permissions

  1. Oluşturduğunuz sistem kullanıcısını seçin, tam kontrole izin verin ve ardından Assigna tıklayın.

Adım 4: Yeni bir token oluşturun

  1. Soldaki menüden Users > System usersa gidin ve Generate new tokena tıklayın.
  2. Açılır seçeneklerde, açılır listeden uygulamanızı seçin.
  3. "Whatsapp_business_messaging" ve "whatsapp_business_management" kutularını işaretleyin. "Generate Token”a tıklayın.
  4. Açılan kutudan token bilgisini kopyalayın ve bir daha kullanılamayacağı için kaydedin. Bu, "revoke token" düğmesine tıklamadıkça süresi dolmayan kalıcı bir token dır.

Adım 5: 3CX'i yapılandırın

WhatsApp Configuration in 3CX Admin Console

  1. Web İstemcinizde oturum açın, "Admin” > Voice & Chat sayfasına gidin ve ardından + Add WhatsApp seçeneğine tıklayın.
  2. Varsayılan adı tercih ettiğiniz adla değiştirin.
  3. WhatsApp hesabınızın telefon numarasını uluslararası biçimde girin (ör. +902829880259).
  4. Webhook URL sini bir not defterine kopyalayın.
  5. 3. adımda aldığınız “Access token”ı yapıştırın.
  6. 1. adımda aldığınız “Phone number ID”yi yapıştırın.
  7. 'System Owner' veya 'System Admin' iseniz, ek olarak 'Departman' seçeneği yapılandırılabilir:
  1. System wide - WhatsApp entegrasyonu oluşturulacak ve 'Sistem genelinde' kullanıma sunulacak (Varsayılan grup).
  2. Part of group - WhatsApp entegrasyonu seçilen bir grup içinde oluşturulacaktır.
  1. "Save”e tıklayın.

Adım 6: WhatsApp'ta webhook yapılandırın

  1. Geliştiriciler için Meta portalı’na geri dönün ve uygulamanızı bulun.

Setting Webhook in WhatsApp from Meta for Developers Portal

  1. Whatsapp > Configurationa gidin ve 'Webhook' bölümünün altındaki Edite tıklayın.
  2. Web İstemcisinden kopyaladığınız webhook’u Callback URL" alanına yapıştırın.
  3. Tekon doğrulamak için rastgele bir harf ve sayı dizisi girin. Buna bir daha ihtiyaç duyulmayacak bu nedenle kayıt etmenize gerek yok. "Verify and savee tıklayın.
  4. Düzenle düğmesinin altındaki "Webhook fields”da “Edit"i tıklayın.

Webhook Configuration: Selecting Fields for Subscription and Testing

  1. ‘Messages’ alanı için Subscribe kutusunu işaretleyin ve Donea tıklayın.
  2. Artık WhatsApp işletme numaranıza bir WhatsApp mesajı göndererek yapılandırmanızı test etmeye devam edebilirsiniz.

Ayrıca bakınız

Son güncelleme

Bu belge en son 22 Kasım 2023'te güncellendi

https://www.3cx.com.tr/docs/yonetici-kilavuzu/whatsapp-yapilandirma/