Telefon Sisteminizi Yönetme

Sistem bakımı, izleme ve sorun giderme

Gösterge Paneli

3CX Admin Console dashboard view

Gösterge paneli sayfası, sisteminizle ilgili önemli bilgileri ve sağlık durumunu anlaşılması kolay tek bir görünümde aşağıdakilere göre gruplandırılmış olarak gösterir:

  1. Sistem bilgisi - Lisans bilgileri ve sona erme tarihi, 3CX sürümü, FQDN, IP, kullanımdaki bağlantı noktaları, kullanılabilir disk alanı. Güvenlik Duvarı Denetleyicisi, Hat durumu, Telefon Durumu ve Çalışan/Çalışmayan Hizmetler. Sistem Aboneleri - tüm sistem aboneleri kayıtlıysa yeşil, aksi halde kırmızı olacaktır.
  2. Sistem bakımı - Yedekleme, Kayıt yapılandırması ve günlüklerin ve yazılım versiyonları.
  3. Olay günlüğü - Olay günlüğü, sistem sağlığı ve sorun giderme ile ilgili önemli olayları gösterir.

Olay günlüğü

'Event log', sisteminizi sağlıklı tutmanıza olanak sağlayacak önemli sistem olaylarını gösterdiği için önemli bir yönetici aracıdır. Olaylar 3 kategoriye ayrılır - Hata, Uyarı ve Bilgi. Her etkinliğin benzersiz bir kimliği vardır. Örnek olaylar:

  • Acil durum numarası aranır (ID 4099).
  • SIP hattı durum değişiklikleri (ID 4100).
  • Bir devre yük devretme meydana gelir, yani yedekleme kuralı tetiklenir (ID 12289).
  • Lisans sınırına ulaşıldı (ID 8193), yani eş zamanlı çağrı aramalarında 3CX lisans sınırı sık sık meydana geliyorsa lisansınızı yükseltmeyi düşünün.
  • PBX olay günlüklerinin tam listesini burada bulabilirsiniz.

Kritik olaylar için bildirim e-posta uyarılarını "Event log” > Notifications sayfasında ayarlayabilirsiniz..

Denetim Günlüğü

View of Audit Logs

Denetim günlükleri yöneticilerin ve grup yöneticilerinin eylemlerini kaydeder; böylece yapılandırmada kimin hangi değişiklikleri yaptığını inceleyebilirsiniz. Denetim günlüklerinize şu sayfadan ulaşabilirsiniz: Reports > Audit Log.

Sisteminizi Güncel Tutmak

View of Updates section

'Updates' işlevi sisteminizi güncel tutmanıza olanak tanır. Güncellemeler fonksiyonuna şu adresten ulaşabilirsiniz: System > Updates. Sistemi “Automatically Update 3CX” seçeneğine ayarlamanızı öneririz. Tercih ettiğiniz zaman aralığını belirtebilirsiniz. 3CX güncellemeleri indirilir ve ürün güncellemeleri ve işletim sistemi güncellemeleri (Linux kullanıyorsanız) halinde gruplandırılır. Ağınızda bulunan desteklenen telefonlar için yeni sertifikalı donanım yazılımları otomatik olarak indirilir ancak uygulanmaz.

3CX, çalışan sistemlerde kurulumdan önce test yapılmasını sağlamak için beta sürümlerini yayınlar. Beta sürümleri 'Updates'e dahil edilmiştir, böylece bunları isteğe bağlı olarak test etmek için yükleyebilirsiniz.

ÖNEMLİ - Bir sistemi önceki bir sürüme geri alamazsınız!

Disk Alanı Yönetimi

Sistem kesintisinin ana nedenlerinden biri, sistemde disk alanının tükenmesidir. Meşgul bir PBX sisteminin sistem kaynakları, özellikle de çağrı kayıtları, kayıtlar ve sesli posta için disk alanı üzerindeki etkisini en aza indirmek için aşağıdaki en iyi sistem yönetimi uygulamaları önerilir:

  • Bir uzak yedekleme konumu yapılandırın.
  • Yedekleme sayısını sınırlayın.
  • Çağrı kayıtlarının yükünü azaltmak için “Recordings” > “Settings” sayfasından Uzaktan Arşivleme seçeneğini kullanın.
  • Otomatik temizleme için “Recordings” > “Settings” > “Quota” bölümünde kayıtlar için “Delete temporary recordings older than”i ayarlayın.
  • “System” > “Voicemail” > “Voicemail Quota” bölümünde sesli postalar için “Auto Cleaning Options”ı ayarlayın. Silmeden önce dosyaların tutulacağı gün sayısını ayarlayın.
  • Eski çağrı ve sohbet günlüklerini periyodik olarak temizleyin.
  • Eski sesli mesajları temizleyin.

Yedekleme

3CX ile Yedeklemeyi yapılandırma kılavuzunu okuyun.

Ayrıca bakınız

Son güncelleme

Bu belge en son 24 Kasım 2023'te güncellendi

https://www.3cx.com.tr/docs/yonetici-kilavuzu/telefon-sisteminizi-yonetme/