Şirket Telefon Rehberi
Giriş
3CX, şirket çapında erişim için kişileri kaydedebileceğiniz bir şirket telefon rehberi içerir. Bu şirket telefon rehberi, IP Telefonların telefon rehberlerinin yanı sıra 3CX uygulamalarıyla da senkronize edilir. Kişileri bir CSV dosyasından, Exchange ortak klasörlerinden veya Microsoft 365 paylaşılan posta kutularından içe aktarabilirsiniz.
Ayrıca telefon rehberini, CRM sisteminizde bulunan bir kişi bir kullanıcı tarafından arandığında veya bir çağrı geldiğinde ve arayan kişi bir CRM kaydıyla eşleştirildiğinde, şirket telefon rehberinde önbelleğe alınacak / saklanacak şekilde yapılandırabilirsiniz.
Telefon defteri kayıtlarını içe ve dışa aktarma
1000'e kadar telefon rehberi kayıtlarını içe aktarmak için aşağıdakileri içeren bir CSV dosyasına ihtiyacınız vardır:
- İlk satırdaki sütun başlıkları
- Her kişi kaydı tek bir satırda olmalı
- Virgülle ayrılmış alanlar, örneğin:
Murat,Demirtaş,Bilge Bilişim,5057811075,5057811075,2829880259,[email protected],5057811075
Şirketin telefon defteri kayıtlarını 3CX'e aktarmak için:
- örnek telefon rehberi CSV dosyasını indirip doldurun.
- Web istemcinizde “Admin”, “System”, “Phonebook" ve daha sonra “İmport”.
- İçe aktarılacak kayıtlı CSV dosyasını seçin.
- İçe aktarılan kişileri hangi gruba eklemek istediğinizi seçin (Satış, Destek vb.).
- "OK” düğmesine basın.
3CX Kişilerini bir CSV dosyasına aktarmak için:
- “Admin”, “System”, “Phonebook" ve daha sonra “Export”.
- Dosya otomatik olarak indirme hedefinize kaydedilecektir.
Telefon defteri kayıtlarının MS 365 Paylaşılan Posta Kutusu ile senkronize edilmesi
3CX'iniz Microsoft 365 ile entegreyse, 3CX'in bilgisayarınızdaki tüm kişileri otomatik olarak senkronize etmesini sağlayacak şekilde yapılandırabilirsiniz. MS 365, 3CX telefon defterine paylaşılan posta kutusu. Bunu yapılandırmak için
- Microsoft 365'ten 3CX entegrasyonunu kurun
- Yönetici konsolunda System > Phonebook'a gidin
- Microsoft 365 düğmesine tıklayın
- Şimdi Posta Kutusu Kişilerini Senkronize Et'i etkinleştirin
- "Add” düğmesine basarak senkronize etmek istediğiniz paylaşılan posta kutularını seçin.
- Bu, şu alanları senkronize edecektir: Ad, Soyadı, Şirket, Cep Telefonu, Ev, Ev 2, İş, İş 2, E-posta Adresi
Kişi seçenekleri
Seçenekler iletişim kutusunda şunları yapabilirsiniz:
- Kişi eşleşmesiyle sonuçlanacak basamak sayısını belirtin. Numaranın tamamını veya yalnızca bir kısmını eşleştirebilirsiniz. Uygulamada arayan numara telekomünikasyon numaranıza bağlı olarak farklılık gösterebilir, bu nedenle 7 değerini öneriyoruz.
- Telefon rehberi ekranı sıralama düzenini belirtin.
- İsteğe bağlı olarak Departman, Kuyruk veya DID kural adının arayan numaranın önüne/eklenmesini sağlayabilirsiniz.
CRM Entegrasyonu - İletişim Önbelleğe Alma
Çözümlenen tüm gelen veya giden aramaları 3CX telefon rehberinde önbelleğe alınan bir kişiyle eşleştirerek, CRM sisteminizden arayan kimliği eşleştirme performansını artırın. Dezavantajı ise önbelleğe alınan müşteri kayıtlarının tüm şirket kullanıcıları tarafından görülebilmesidir.
Bu seçeneği şuraya giderek bulun: “Admin”, “İntegrations”, “CRM" ve uygun şekilde açıp kapatın.
Exchange Sunucusu Ortak Klasörlerini Senkronize Etme
3CX'i Exchange ortak klasör kişileri senkronize edilecek şekilde yapılandırın.
- Web istemcinizde “Admin”, “System”, “Phonebook" ve daha sonra "Exchange”.
- Exchange Sunucusu URL'sini, kullanıcı hesabını ve parolayı girin.
- "OK” tıklayın.
Ayrıca bakınız
- 3CX ile bir CRM sistemi yapılandırma Nasıl Yapılır
- Bitrix24 CRM'yi 3CX ile yapılandırma Nasıl Yapılır
- Freshdesk CRM'yi 3CX ile yapılandırma Nasıl Yapılır
- HubSpot CRM'yi 3CX ile yapılandırma Nasıl Yapılır
- Salesforce CRM'yi 3CX ile yapılandırma Nasıl Yapılır
- Zendesk CRM'yi 3CX ile yapılandırma Nasıl Yapılır
- Zoho CRM'yi 3CX ile yapılandırma Nasıl Yapılır
Son güncelleme
Bu belge en son 22 Kasım 2023'te güncellendi
https://www.3cx.com.tr/docs/yonetici-kilavuzu/sirket-telefon-rehberi/