SIP Hattını Yapılandırma
- Giriş
- DID numaraları
- Giden arayan (görünen) numara
- Arayan (görünen) numara seçme
- Arayan numarasını yeniden biçimlendirme
- Adım 1: Desteklenen bir VoIP sağlayıcısı / SIP hattı edinin
- Adım 2: VoIP sağlayıcı hesabını 3CX'e ekleyin
- Adım 3: DID Numaralarını hedefe yönlendirin
- Adım 4: SMS / MMS'i yapılandırın (İsteğe bağlı)
- Ayrıca bakınız
Giriş
Arama yapmak ve almak için bir SIP hattı sağlayıcısında (VoIP sağlayıcısı olarak da bilinir) bir hesap oluşturmanız gerekir. Bir SIP hattı sağlayıcısı sizi eski tarz PSTN'ye bağlayacaktır. Kendi SIP hattı sağlayıcı hesabınıza sahip olmak, telefon numaralarınız üzerinde tam kontrole sahip olacağınız anlamına gelir ve çoğu zaman bu aynı zamanda daha düşük maliyetli arama anlamına da gelir. 3CX bir dizi SIP hattı sağlayıcısını destekler. Yapılandırma kolaylığı, hesap kurulumu kolaylığı ve destek temel alınarak seçilmişlerdir.
DID numaraları
VoIP sağlayıcıları, aramaları doğrudan bir kuyruğa, ring grubuna, dahili aboneye veya dijital resepsiyon görevlisine yönlendirmenize olanak tanıyan DID (Doğrudan Dahili Arama) numaraları (DDI veya MSN numaraları olarak da bilinir) sağlar. Bu sanal numaralar, fiziksel hat veya SIP hatları ekleme maliyetinin çok altında fiyatlandırılır.
Giden arayan (görünen) numara
Giden aramalar varsayılan olarak arayan numara olarak ana hat numarasını alır. Bir dahili numaranın atanmış bir DID'si varsa, varsayılan olarak bu arayan numarayı kullanacaktır. Arayanın numarasını hala dahili düzeyde ayarlayabilirsiniz ancak spam arayanlar tarafından kötüye kullanıldığı için yalnızca birkaç sağlayıcı sözde "clip, no screening"e izin verecektir.
Arayan (görünen) numara seçme
Bir kullanıcının birden fazla DID'si varsa, giden arama için bir görünen numara seçmek mümkün olacaktır; bu durumda, otomatik olarak söz konusu DID'ye atanan dış hat kullanaca ve arayan numarayı buna göre ayarlanacaktır.
Arayan numarasını yeniden biçimlendirme
Arayan numarasını yeniden biçimlendirmeniz gerekiyorsa bu rehbere bakın.
ÖNEMLİ Şirket içi/Özel Hostingde barındırılan kurulumlar önce güvenlik duvarı kontrolünü çalıştırmalıdır! Güvenlik duvarınızın doğru yapılandırılması gerekiyor. Güvenlik duvarı yapılandırma kılavuzuna bakın.
Adım 1: Desteklenen bir VoIP sağlayıcısı / SIP hattı edinin
Ülkenizde desteklenen bir VoIP / SIP hattı sağlayıcısı bulun. Tercih edilen veya desteklenen bir SIP hattı sağlayıcısını kullanmak, 3CX'in VoIP sağlayıcısıyla çalışacak şekilde önceden yapılandırıldığı anlamına gelir ve hem 3CX'ten hem de sağlayıcıdan destek alacağınızdan emin olabilirsiniz.
Desteklenen bir sağlayıcı kullanmıyorsanız VoIP sağlayıcının 3CX'e aşina olduğundan ve dış hat yapılandırmasında sizi desteklediğinden emin olun. 3CX, desteklenmeyen bir VoIP sağlayıcısının yapılandırmasında yardımcı olmayacağından çoğu durumda ek desteğin gerekli olacağını bilmelisiniz.
Adım 2: VoIP sağlayıcı hesabını 3CX'e ekleyin
Bir VoIP sağlayıcı hesabı aldıktan sonra hesabı 3CX'te yapılandırmanız gerekir.
- Web istemcinizde "Admin” > “Voice & Chat” seçeneğine gidin. "+ Add Trunk”a tıklayın.
- Bu hat için bir ad girin, varsayılan Default route girin ve Limit to aracılığıyla işlevselliği belirli bir departmanla sınırlandırın.
- Ülkeyi seçin ve “Trunk” altından sağlayıcı seçmek için açılır menüyü kullanın.
- SIP hattı sağlayıcınız tarafından size verilen kayıt bilgilerini, kimlik doğrulama ve Şifreyi telefon numaranızla birlikte girin. Bazı durumlarda ek seçenekler talep edilecektir (SIP hattı sağlayıcısının gereksinimlerine göre).
- Üstteki "DID Numbers” sekmesine tıklayın ve “+Ekle”ye basın ve bu hesapla ilişkili tüm DID numaralarını ekleyin.
- "Kaydet”e tıklayın. Artık arama yapmaya ve almaya hazırsınız. Oluşturulduktan sonra, kayıtlı olmayanlar için kırmızı, kayıtlı olanlar için yeşil görünen bir durum göstergesi göreceksiniz.
Adım 3: DID Numaralarını hedefe yönlendirin
Artık numarayı ve isteğe bağlı DID numaralarını hedeflerine yönlendirebilirsiniz.
- IVR, Ring Grubu, Kuyruk veya Dijital Resepsiyonist’e yönlendirmek için “Call Handling”e gidin, istediğiniz sistem uzantısını seçin ve “Assigned DID number(s)” açılır menüsünden DID'yi seçin.
- Bir aboneyi yönlendirmek için "Users”a gidin, istediğiniz kullanıcıyı seçin ve “Genel” sekmesi altında “Assigned DID number(s)” açılır menüsünden DID'yi seçin.
Adım 4: SMS / MMS'i yapılandırın (İsteğe bağlı)
Bu seçenek esas olarak ABD ve Kanadalı müşteriler içindir. ABD'de çoğu DID numarası varsayılan olarak SMS gönderip alacak şekilde etkinleştirilmiştir. Desteklenen VoIP sağlayıcılarından birini yapılandırırken, sağlayıcınız destekliyorsa ek SMS sekmesi de sunulacaktır.
- Benzersi 3CX webhook almak için “SMS'i etkinleştir" kutusunu etkinleştirin.
- Tüm DID numaralarının E164 numarası olarak girildiğinden emin olun! Yani numaranız (813) 591-0130 ise +18135910130 olarak girmelisiniz..
- Sağlayıcınızın portalına gidin ve webhook kılavuzlarda açıklandığı şekilde yapıştırın:
- VoxTelesys
- Bandwidth
- Flowroute
- Daha fazlası için SIP hat Sağlayıcıları yapılandırma sayfasına bakın.
- VoIP sağlayıcınızın portalından “Access Key” ve “Secret Key” edinin. Bunları buraya girin ve “Save” butonuna basın.
Ayrıca bakınız
- 3CX destekli SIP hat sağlayıcıları listesine bakın
- Arayanın numarasını yeniden biçimlendirme kılavuzunu okuyun
- SIP hattı sağlayıcısı yapılandırma kılavuzları
- Desteklenen bir SIP Hattı sağlayıcısı olmanın gereksinimleri
Son güncelleme
Bu belge en son 01 Şubat 2024'te güncellendi