Giden Arama Yönlendirme

Giden rotalarını Seçme/Atlama

Giden arama yönlendirme mantığı

Outbound Rules in 3CX Admin Console

3CX, çağrıları yöneticinin "Outbound Rule"da tanımladığı kriterlere göre SIP Trunk'lara yönlendirir. Giden arama kuralında, hangi kullanıcının veya departmanın aradığı, aranan numara veya numara uzunluğu gibi kuralı tetikleyecek bir dizi koşul bulunur. Koşullar karşılandıktan sonra her kural, bir rotanın çağrıyı işleyememesi durumunda 3CX'in kullanacağı en fazla 5 rotaya sahip olabilir. Örneğin, bir SIP hattı kapalıysa veya kapasitesi dolmuşsa.

Giden arama kuralları önceliklerine göre tetiklenir. Dolayısıyla, 5 kuralınız varsa ve koşullar karşılandığı için önceki bir kural tetiklendiyse sonraki kurallar geçerli olmayacaktır. Giden Arama Kuralları sayfasında giden kurallarını yukarı veya aşağı taşıyabilirsiniz.

Giden arama kuralları yalnızca 3CX'in özel PRO veya ENT sürümlerinde görülebilir

Giden arama kurallarının otomatik olarak oluşturulması

Sistem genelinde bir SIP hattı oluşturduğunuzda hiçbir giden arama kuralı oluşturulmaz. Bu, siz bunun için bir giden arama kuralı yapılandırana kadar hiçbir çağrının SIP hattı üzerinden yönlendirilmeyeceği anlamına gelir.

SIP hattı bir grup içinde oluşturulduysa ve bu grup için başka bir kural yoksa çağrıları yeni SIP hattı üzerinden yönlendirmek için otomatik olarak bir giden arama kuralı oluşturacaktır. Zaten bir SIP hattı varsa ve yapılandırılmış bir giden arama kuralı varsa, giden arama kuralını kendiniz oluşturmalısınız; yani, tanımladığınız koşullara göre rotayı ayarlayan karşılık gelen bir giden arama kuralı oluşturmadığınız sürece SIP hattı kullanılmayacaktır.

Koşullar kümülatiftir

ÖNEMLİ: Aboneler ve bir veya daha fazla Abone Grubu belirtirseniz, kural, abonenin aboneler listesinde veya grubunda (yani kümülatif) olması durumunda tetiklenir.

Giden arama kuralı oluşturma

Outbound rule creation in 3CX Admin Console

Giden arama kuralı oluşturmak için:

  1. Outbound Rules"a gidin, "Adde tıklayın ve yeni kural için bir isim girin.
  2. Bu giden kuralını tetikleyecek koşulları belirtin:
  • Calls to numbers starting with prefix - Örneğin “9” ile başlayan herhangi bir sayı.
  • Calls to numbers with a length of- Örneğin 7, şehiriçi numaralarına yapılan aramaları ayırmak için.
  1. Calls from extension(s) satırında belirli bir dahili abone veya abone grubundan gelen aramaları ayırmak için. Aboneleri veya abone grubunu virgülle “,” ve orta çizgi “-” ile ayırarak tanımlayın. Örnek: 100,102-110.
  2. Calls from extension group bölümünde Add düğmesini tıklatarak bir departmanın tamamını da belirtebilirsiniz.
  3. Şimdi “Make outbound calls on seçeneğinde aramaların yapılması gereken rotaları ayarlayın. İlk rota müsait değilse veya meşgul ise, 3CX, aramayı başarana kadar veya varsayılan "Block Calls" rotasına ulaşıncaya kadar otomatik olarak sonraki rotayı dener.
  4. Numarayı dış hatta yönlendirmeden önce, giden arama kuralıyla eşleşen numarayı dönüştürebilirsiniz:
  • Strip Digits - Aranan numaradan bir veya daha fazla rakamı kaldırır, örn. Numara çevrilmeden önce “9” ön ekini kaldırmak için bir rakamı çıkarın.
  • Prepend - Sağlayıcı veya Ağ Geçidi gerektiriyorsa, numaranın başına bir veya daha fazla rakam ekleyin.
  1. 'Outbound Caller ID' belirtebilirsiniz. Telekom sağlayıcısı bu arayan numara bilgisini göz ardı edebilse de, 3CX arayan numara bilgisini ayarlayacaktır. Arayan numara bilgisi aramada gösterilmiyorsa herhangi bir hata için olay günlüğüne bakın.
  2. Giden arama kuralını eklemek için "Save”e tıklayın.
  3. Artık giden arama kuralı oluşturulduktan sonra listenin en altına eklenecektir, yani en az önceliğe sahiptir. Bir giden arama kuralının önceliğini arttırmak istiyorsanız onu seçip “Move Up" düğmesine basarak yukarı taşıyabilirsiniz.

Rotaları Seçme/Atlama

  • 3CX mevcut tüm SIP Hatlarını ve Köprülerini sırayla (1'den 5'e) seçecektir.
  • Bir SIP Dış Hattın kayıtlı olmaması (kırmızı) durumunda hemen atlanır.
  • Zil sesi (180 veya 183) başarılı bir çağrıyı tanımlamaz ve başka bir SIP Hattı seçilebilir veya arama, SIP mesajının alınması üzerine buna göre sona erecektir.
  • Bir SIP Dış Hattının aşağıdaki “meşgul” SIP mesajlarından herhangi birini döndürmesi durumunda, sonraki rota SEÇİLMEYECEK ve dahili arayana hemen bir meşgul sinyali gönderilecektir:
  • 486 Busy Here
  • 600 Busy Everywhere
  • 1408 No Response (3CX dahili hata kodu)
  • Aşağıdaki çağrı durumlarına ulaşıldığında ve başka rota seçilmediğinde bir çağrı "başarılı" olur:
  • 200 OK (Aranan Taraf Cevaplandı)
  • Cancel (Arayan Taraf, bağlanmadan önce aramayı sonlandırır)

Notlar

  • Early Media ve Zil - Bir kuralda birden fazla rota kullanıldığında, early media ve zil sesinin işlenmesi değişecektir. 3CX, aranan tarafa giden seçilen bir rotanın yine de başka bir rotaya geçebileceğini ön göremediğinden, zil durumundaki belirli işlemler, early media işlemeye (genellikle SIP, 183 Zil) göre değişir. Normalde ses akışı olarak ülkeye özgü zil seslerini veya 183 zil mesajı alındıktan sonra, bunlar 3CX'te 180'e ve "ses akışına" dönüştürülecektir. Dahili hatlar ve/veya IP telefonlar early media duyurusunu duyamaz, sağlayıcı tarafından sağlanan medya akışı yerine cihazın zil sesini çalar.
  • IP Tabanlı SIP Hatları (Peering) IP tabanlı sağlayıcıların (Peering) kaydı yoktur ve bu nedenle 3CX'in SIP hattının çalışır durumda olup olmadığını anlaması mümkün değildir. Sonuç her zaman “yeşil” olur ve 3CX her aramada bir sonraki rotaya geçmeden önce hattı seçmeye çalışacaktır.

Ayrıca bakınız

Son güncelleme

Bu belge en son 21 Kasım 2023'te güncellendi

https://www.3cx.com.tr/docs/yonetici-kilavuzu/giden-arama-yonlendirme/