Acil durum numaraları
Giriş
Bir acil durum numarası arandığında, PBX bu numaraya öncelik verir ve giden, ofis içi veya ofis dışı kurallarını göz ardı eder.
Acil Durum Numarasını Yapılandırma
Acil durum numaralarını yapılandırmak için yönetici konsoluna gidin ve ardından "System” > “Emergency”.
- "Add” tıklayın ve şunu belirtin:
- “Kural adı” yani Polis, İtfaiye vb.
- “Numara” aranacak acil durum numarası.
- Şimdi bu acil durum numarasının sistem genelinde mi yoksa bir departmanla mı yoksa dahili numaralarla mı sınırlı olacağına karar verin
- Sistem Genelinde - Hiçbir şey yapma
- Dahili numara veya departmanla sınırlıysa “Calls from Departments” seçeneğinde buna göre belirtin.
- Şimdi numaranın hangi SIP hattından aranacağını yapılandırın. Acil durum numarasına yapılan aramalar için en az bir zorunlu ilk rota ve en fazla 4 alternatif rota ayarlayın.
- "Outbound caller ID” satırında isteğe bağlı olarak varsayılan arayan numarayı geçersiz kılmak için özel bir numara ayarlayabilirsiniz.
- Kaydetmek için "Save” tıklayın
Bildirimler
'Notification' sekmesinde, acil durum numarası arandığında bildirim seçeneklerini yapılandırın:
- "Bir veya daha fazla e-posta adresine e-posta gönder" - etkinleştirin ve bir veya daha fazla e-posta adresini virgülle ayırarak belirtin.
- "Sohbet bildirimi gönder" - grup yöneticilerini ve grup üyelerini sohbet mesajı yoluyla bilgilendirmeyi etkinleştirin ve seçin.
- “Anonsu çal (Dahili/Ring Grubu)” - bir dahili aboneyi veya ring grubunu arayın ve seçilen sesli anonsu dinleyin.
- Gönderilen e-posta bildirim metnini “Advanced” > “Templates” > “Email Templates” bölümünde açılır menüden “Emergency call” seçerek şablonu özelleştirebilirsiniz.
- Kaydetmek için "Save” deyip işlemi tamamlayın.
Ayrıca bakınız
- Nasıl yapılır: OpenSSH Anahtarlarını Oluşturun ve Dönüştürün
- PBX’leri birbirine bağlama 3CX Telefon Sistemleri (Köprüler)
- Desteklenen IP Telefonlar
- Nasıl yapılır: Başarısız Kör Aktarım Durumunda Geri Aramayı Etkinleştir.
Son güncelleme
Bu belge en son 21 Kasım 2023'te güncellendi
https://www.3cx.com.tr/docs/yonetici-kilavuzu/acil-durum-numaralari/